The Evasive Choir EP

Автор

Antoni Rayzhekov

Година на раждане

1980

Място на раждане

България
София

Година на създаване

2022

Размери

36 x 12 x 28 cm

Информация за медията(техниката)

Звукова инсталация, обект

Раздел

Инсталация

Повече информация

www.rayzhekov.com

Издание

25. Габровско Биенале на хумора и сатирата в изкуството

Кратко описание

звукова инсталация; куфар-грамофон с вградени високговорители; плоча, ситопечат; обработени записи на интервюта от 30 български политици от периода 1989 - 2020 ПРЕМЪЛЧИТЕЛИ НА ПЛОЧА (THE EVASIVE CHOIR EP), 2022 е звукова инсталация, която се занимава с темата за премълчаното и недоизказаното в публичното пространство от българските политици от 1989г. до 2021 г. 30 интервюта и изявления от емблематични политически фигури в България са преработени дигитално така, че думите са премахнати, като са оставени само недомлъвките, нечленоразделните звуци на неудобство и несигурност, както и звукова артикулаця подсказваща премълчаване. Тези звукови останки, са „разтеглени“ дигитално, като създават общ звук наподобяващ хор. Работата надгражда многоканалната звуковата инсталация “Премълчители” от 2021г., която беше представена в галерията на ИСИ - София като самостоятелна изложба с куратори Калин Серапионов и Красимир Терзиев.. Звуковата инсталация „Премълчители“ създава един своеобразен „хор на премълчаното“, който обхваща важен период от близкото минало на България. Обикновено свързваме гласa с говора, с изказването, с комуникацията. В тази изложба обаче се сблъскваме с гласа преди, помежду и отвъд езика, за да открием дебрите на неизказаното, на премълчаното, на отказаното-да-бъде-изказано или на онова, което е невъзможно да бъде изказано. Така както антрополозите се ровят в отпадъците на градовете, за да ни разкрият всички онези изтласкани страни от начина ни на живот, които не сме готови да признаем, авторът се рови в остатъците на речта с убеждението, че те могат да ни кажат повече за състоянието на публичното говорене, отколкото съдържанието на езика. Работата едновременно архивира и експонира „премълчаното“, поставяйки го като една от възможните причини за състоянието на държавата, както и като метафора за онаследеното мълчание, атрофиралите публични медии и трудността за случването на демократични процеси без преодоляване на това така специфично „национално премълчаване".

Споделяне




Подобни произведения